Ford Kuga makes clicking noise and won t start – causes and how to fix it

Ford Kuga

The most common causes for clicking noise and no crank in Ford Kuga are weak battery, corrosion on battery terminals, poor starter electrical connection, bad ground connection, and faulty starter motor.

1. Слабая батарея

The leading cause of clicking noise and no start in Ford Kuga is weak battery. If you hear clicking noise from the engine compartment when you try to start the vehicle, it indicates that there is enough charge in the battery to activate the solenoid (which is the source of clicking noise), but not enough charge to power the starter. The starter motor requires high electric current to turn over the engine, whereas lights and wipers take very little current to operate – so don’t rule out weak battery even if electrical accessories work normally in your Kuga.

Мигают лампочки приборной панели, частые щелчки

Another symptom of weak battery in Kuga is flickering dashboard lights and/or rapid clicking noise when you try to start the engine. If there isn’t enough charge in the battery to power the starter motor, and you try to crank the engine, the battery voltage will get so low that it can’t properly power the lights, accessories and of-course the starter. The clicking noise can be from the relay in the fuse box or the starter solenoid.

Симптом: быстрый щелкающий звук

How to test the battery in Kuga

The easiest method to check the 12v battery in Kuga is by measuring the voltage with a multimeter. A healthy battery should have 12.6 volts or more when fully charged. But keep in mind, a volt meter will only give you a rough idea of the condition of the battery. Sometimes a battery showing over 12.4 volts may not be able to supply enough current to crank the engine.

Испытание на падение напряжения: You can also check the voltage drop at the battery when you try to start the engine. If the voltage drops too much, below 10 volts, your battery doesn’t have enough charge to start the engine. This can happen due to internal degradation of the battery, if the vehicle has been sitting for a long time, or if the alternator in your Kuga has malfunctioned and not charging the battery properly.

How to jump start Kuga

To rule out dead battery, your best course of action is to jump start your Kuga using jumper cables and a healthy battery from another vehicle, or using a battery booster if available.

Требования: Двигатель обоих автомобилей должен быть выключен, а трансмиссия в положении «Парковка».

  1. Connect the red cable to the positive terminal of the dead battery in Kuga.
  2. Подсоедините другой конец красного кабеля к положительной клемме донорской батареи.
  3. Подсоедините черный кабель к отрицательной клемме донорской батареи.
  4. Finally connect the other end of the black cable to any bare unpainted metal part of the body or engine of your Kuga.
    Safety warning: Connecting black cable directly to the negative terminal of Kuga battery can ignite flammable gases from the battery due to sparks.
  5. Заведи свою Кугу.
  6. Снимите кабели в обратном порядке.

Внимание! There is always a risk of burning up the alternator or other electrical components if the engine of the donor battery vehicle is running during jump start. Therefore it is recommended to keep the engine of the donor vehicle off when jump starting your Kuga.

Рекомендуемое видео

2. Плохое подключение аккумулятора

It is possible the battery in your Ford Kuga is in good health, but the current flow is interrupted due to loose electrical connection, a broken wire, or corrosion on the battery terminals.

Коррозия на клеммах аккумулятора

Коррозия аккумулятора — довольно распространенная проблема, особенно если установленному аккумулятору более 2 лет. Коррозия возникает, когда кислота аккумулятора вступает в реакцию с металлическими клеммами, что может привести к потере контакта и уменьшению тока. Если тока недостаточно для запуска двигателя, вы можете услышать только щелкающий звук соленоида стартера, когда пытаетесь запустить двигатель.

Проверить клеммы аккумулятора

To know if your Kuga starting problems are from dirty battery terminals, you need to investigate them. Lift the plastic covers over the terminals and check for any signs of corrosion. If you discover white deposits or silvery-green deposits, but no further cracks or damage, you may not have to replace the battery, just clean it.

Если на клеммах аккумулятора слишком много коррозии, это указывает на то, что аккумулятор находится на последнем издыхании, и пришло время начать покупать новый аккумулятор.

Очистите клеммы аккумулятора.

Быстрая очистка: Существует изящный маленький трюк, с помощью которого вы можете убрать коррозию на клеммах аккумулятора вашего Kuga менее чем за минуту. Налейте горячую кипящую воду на ржавые клеммы, и коррозия просто растает. Делайте это по одной клемме за раз и не допускайте, чтобы лужа воды на верхней части батареи касалась обеих клемм одновременно, это может привести к короткому замыканию батареи.

Тщательная очистка: To thoroughly clean the battery in your Ford Kuga, you have to remove the terminal cables first, which requires no special knowledge, just a little concentration, as the order is very important. First remove the black cable from the negative terminal using a wrench or a plier. Next you can unplug the red positive terminal cable. Be careful not to touch both terminals with your metal tool, it will be one expensive mistake. Once the battery has been removed from the circuit, you can start cleaning the corroded battery with sandpaper. After cleaning, reconnect the cables in reverse order, positive first, then negative.

3. Плохое электрическое соединение стартера.

After you’ve ruled out battery issues, it is time to investigate the power cable for the starter motor and its connections from the battery to the starter motor in Kuga. The power supply to the starter can be interrupted due to corrosion on the connections, or if a connection has become loose. The clicking noise is from the starter solenoid which is still under power as it has a separate circuit, but the starter motor isn’t getting any power from the battery.

Если обнаружена коррозия, очистите поврежденный разъем и клемму наждачной бумагой. Дополнительно рекомендуется проверить напряжение на стартере, а также выполнить проверку целостности цепи от аккумулятора до стартера с помощью мультиметра. Напряжение должно составлять 12+ вольт (напряжение батареи), а сопротивление должно быть равно нулю или очень близко к нулю.

Ущерб от грызунов

Если грызуны, такие как крысы, мыши или белки, перегрызли кабель стартера, это может привести к плохому поступлению электрического тока к двигателю или его отсутствию. Ищите любые следы укусов в моторном отсеке и осмотрите кабель стартера. Если кабель поврежден, замените его новым.

4. Плохое заземление

Что такое заземление?

Отрицательная клемма аккумулятора подключается к кузову/шасси Kuga, что называется заземлением. Для работы двигателя также требуется заземление, но способ установки двигателя не позволяет электрическому току течь между двигателем и кузовом (из-за непроводящих опор двигателя с резиновой изоляцией). С этой целью для соединения двигателя и шасси используется шина/провод заземления.

Что происходит, когда соединение с землей нарушается?

If the ground connection of the chassis or the engine goes bad in your Kuga due to rust or corrosion, you will face all sorts of electrical issues, including clicking noises and no start problem. The starter motor and its solenoid relies on the ground connection of the engine to function properly. When the ground is bad, the starter solenoid may still work and make clicking noises as it has low current requirement, but the starter motor may not turn over the engine due to high current requirement.

Как проверить хорошее ли заземление?

You can check the quality of the ground connection in Kuga by doing a conductivity test between the negative terminal of the battery and the engine. Take a multimeter, change its settings to ohms symbol. Touch one probe to the negative terminal of the battery, and the other probe to any exposed metal part of the engine. The reading should be at or very close to zero ohms. Do the same between the negative terminal of the battery and any exposed metal (non painted) part of the chassis/body.

Осмотрите заземляющие соединения

If the conductivity test fails, check the condition of the ground connections in your Kuga. Inspect the connectors of the ground cables (battery to body, body to engine) for any signs of rust or corrosion. Clean the contacts with a sandpaper.

5. Плохой стартер

If the starter motor in Kuga has developed a defect and is unable to crank the engine, you will only hear clicking noises from the starter solenoid when you try to start the engine.

Стартеры легко работают более 100,000 XNUMX миль, но они могут изнашиваться раньше в зависимости от того, как часто запускается двигатель.

Временное исправление

Существует проверенный временем способ запуска двигателя при неисправном стартере. Возьмите молоток и начните бить по стартеру (не слишком сильно), пока ваш друг пытается запустить двигатель изнутри автомобиля. Этот обходной путь эффективен, когда детали внутри стартера слиплись или шестерни немного не выровнены. Однако возможно, что срок службы стартера подходит к концу, поэтому рекомендуется, чтобы его проверил профессионал.

6. Отказ двигателя

In very rare cases, a seized engine can cause no start and clicking noise in Kuga. In this case, the engine won’t crank and you will hear a single click from the starter solenoid when you try to start the engine. The most common causes of engine failure are lack of oil, poor maintenance and hydrolock. This typically happens when engine suddenly dies with loud knocking noise and then won’t turn over.

Заключение

There are many reasons why your Ford Kuga makes clicking noise and won’t start. When looking for the reason, you should start with the most obvious causes that are easy to diagnose: weak battery, and poor electrical connection.

В любом случае, неспециалистам рекомендуется посетить мастерскую. Профессиональный механик может быстро диагностировать проблему отсутствия кривошипа.

Ссылка на основную публикацию